2min

Tags in dit artikel

,

Er is bevestigd dat Twitter met het beta-testen van zijn nieuwe zakelijke functies, genaamd de "Twitter Business Center", is begonnen.

Volgens het bedrijf zal slechts een handvol van de gebruikers van deze functies gebruik kunnen maken op dit moment, op geleidelijke basis zal worden uitgebreid naar meerdere accounts. Een van de grootste toevoegingen is de mogelijkheid voor bedrijven om direct berichten te kunnen ontvangen, zelfs van mensen die ze niet volgen. Zodra een bedrijf haar account activeert, wordt deze automatisch gecontroleerd. Dit is belangrijk omdat Twitter Verified Accounts tot nu toe zijn beperkt tot bepaalde personen. Het lijkt erop dat Twitter uiteindelijk besloten heeft om het Verified Accounts programma uit te breiden naar merken en organisaties.

Na activering verschijnen er vier tabbladen: Overview, Business Info, Verification and Contributors. In Overview vind je de belangrijkste informatie over zakelijke accounts en met Business Info kan een bedrijf de informatie die zij verstrekt hebben tijdens de eerste registratie aanpassen. Het Contributors tabblad geeft bedrijven de mogelijkheid om meerdere gebruikers toe te voegen aan een zakelijke account, zodat ze kunnen tweeten onder de bedrijfsnaam. Twitter heeft een nieuwe functie voor het bedrijfsleven: de mogelijkheid om berichten te aanvaarden van van hun volgelingen, ongeacht of ze die persoon zelf volgen of niet. Dit is enorm handig voor bedrijven die de klantenservice uitvoeren via Twitter, ze kunnen zo feedback krijgen en de problemen van klanten afhandelen zonder dat ze deze persoon eerst hoeven te volgen.

De microblogging-site lijkt gericht op het ervoor zorgen dat meer bedrijven de tools krijgen die ze nodig hebben om hun Twitter account effectief te kunnen beheren. Er zijn nog geen details over hoeveel Twitter deze bedrijven wil laten betalen voor deze functies. Momenteel zit de nieuwe functie nog in zijn testfase.