1 min

Tags in dit artikel

, ,

Vodafone gaat de communicatie over de mobiele internetsnelheid richting hun klanten aanpassen. De provider zal in de toekomst niet langer over maximumsnelheden spreken, maar over "indicatieve internetsnelheden". Op deze manier wil Vodafone meer helderder en duidelijker communiceren richting de klanten.

Volgens Vodafone hebben potentiële klanten en abonnees vaak geen idee hoe snel het internet daadwerkelijk is op hun smartphone. Volgens de provider komt dit omdat het lastig is met klanten te communiceren over internetsnelheden. Daardoor scheppen ze verkeerde verwachtingen en onduidelijkheid.

Daarom heeft Vodafone besloten om de communicatie over internetsnelheid op smartphones op een andere manier te voeren. In plaats van over maximumsnelheden te spreken, zal de provider hun klanten voortaan gaan informeren over de zogeheten "indiciatieve internetsnelheid". Dit zijn snelheden van mobiel internet die klanten in de meest gangbare situaties kunnen verwachten.

Deze beleidswijziging is het resultaat van een discussie die de provider in april en mei heeft gevoerd met klanten en andere belanghebbenden. In de afgelopen weken heeft Vodafone via hun Facebookpagina en blogpost; ‘Duidelijkheid over internetsnelheid’ diverse oplossingen ontvangen. De indieners van de twee beste ideeën ontvingen een nieuwe iPad met abonnement voor hun inzending.

De nieuwe communicatiestrategie zal in de loop van deze maand van start gaan.