Abonneer je gratis op Techzine!

Nedstat, Europees marktleider in website analytics, introduceert vandaag Sitestat 4.9. De nieuwste versie van Nedstat’s topproduct richt zich specifiek op het optimaliseren van online processen die voor een website cruciaal zijn. Met 15 nieuwe rapportitems wordt het online business succes direct inzichtelijk. Daarnaast wordt het rendement van campagnes duidelijk en wordt getoond welke zoekmachine tot de meeste bestellingen leidt.

De nieuwe funnel rapportages van Sitestat 4.9 laten zien waar bezoekers in het online proces van de website afhaken. Of de doelstellingen van de website in de praktijk goed werken. Daarbij is ook te zien of bezoekers direct tot actie zijn overgegaan zodra ze op de website kwamen of pas in een later bezoek. Zo kan de marketeer snel ingrijpen wanneer het minder goed verloopt, verbeteringen doorvoeren en zo de conversie verhogen.

De rapportages over online campagnes en zoekmachines zijn tevens sterk verbeterd. Ook hier wordt meegenomen of bezoekers direct naar aanleiding van een bepaalde campagne tot actie zijn overgegaan of pas in een later bezoek. Wanneer een bezoeker op de website een aankoop doet of een afspraak of boeking maakt, wordt dit dus toegekend aan de oorspronkelijke marketinguiting. Marketeers krijgen hiermee realtime duidelijke informatie over het korte en lange termijn effect van hun online campagnes.

Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Nedstat: "Bepaalde online processen zijn business kritisch. Dat kan een bestel- of aanmeldproces zijn of het digitaal aanbieden van een servicedesk. Een professionele marketeer moet weten of die processen goed ingericht zijn en waar bezoekers afhaken. De nieuwe Sitestat 4.9 rapporten zijn specifiek gericht op deze kritische processen, zodat juist daar direct ingegrepen kan worden als het noodzakelijk is. Dit gaat onze gebruikers meer online business opleveren."

Van de 15 nieuwe rapportitems zitten er 10 in de standaard Sitestat licentie die beschikbaar is voor alle Sitestat klanten. De gebruikers van de eCommerce module hebben nog 5 nieuwe en 7 aangepaste rapportitems extra. Deze laten zien na hoeveel bezoeken aan de website klanten online kopen, hoe vaak ze dat doen en welke marketingacties het beste renderen.