min

Tags in dit artikel

,

In Japan zal de film "The New World" een bijzondere première worden. In de bioscoop zal namelijk een extra element toegevoegd worden om de kijker echt de indruk te geven dat hij in de film zit. Dit zal gebeuren door middel van geur.

Verschillende bedrijven zoals Philips streven ernaar om spellen en films nog echter te laten lijken. Philips doet dit doormiddel van zijn Ambilight techniek. Hierin worden verschillende elementen verwerkt zoals licht en temperatuur om de speler of kijker een realistischere indruk te geven. De Japanse bioscoopgroep Shochiku voegt hier, geheel los van Philips project geuren aan toe.

Vorig jaar deed de Japanse bioscoopgroep dit reeds bij de film Charlie and the Chocolate Factory. Hier werd een chocoladegeur verspreid om de kijkers te laten meeleven in het verhaal. Nu zijn er echter meer geavanceerdere instrumenten waarmee zes verschillende geuren kunnen worden gecreërd.

In de bioscoop kunnen mensen het gevoel krijgen dat ze zich bij de zee begeven, of diep in het oerwoud. Of het project verder zal uitgebouwd worden is af te wachten van de reacties.