LG heeft gisteren de New Chocolate, de LG BL40, officieel aangekondigd. Het toestel gaat op LG’s eigen OS draaien en moet de populaire Chocolate-telefoon opvolgen. LG wil dit doen door de New Chocolate een opvallend uiterlijk te geven, de fabrikant heeft dit weer gedaan door een bioscoopscherm op het toestel te plaatsen.

Het toestel dook al op op de LG roundup die de fabrikant voor de pers organiseerde. De nieuwe Chocolate wordt een telefoon waar LG veel marketing omheen gaat zetten, hij moet namelijk net zo populair worden als de eerste variant, als het aan de fabrikant ligt. LG heeft toestel daarom uitgerust met opvallende specificaties.

Zo is er een vier inch scherm van 21:9-formaat op geplaatst. Dit is dezelfde vorm als een bioscoopscherm heeft. Het scherm kan HD aan, waarmee dit ook de beeldkwaliteit ten goede moet komen. LG mikt vooral op jongeren die graag met een opvallend mobieltje rond willen lopen.

"De New Chocolate straalt de voor de Black Label Series kenmerkende creativiteit en stijl uit", zegt Bas Tulner, Category Marketing Manager bij LG Electronics Mobile Benelux. "Net als bij zijn voorganger zijn we er zeker van dat de New Chocolate zijn eigen stempel op de mobiele-telefoonmarkt zal drukken en onze positie in de markt verder zal versterken."

Vanaf half oktober is het toestel verkrijgbaar in de winkels. De adviesprijs bedraagt zeshonderd euro, inclusief BTW, exclusief abonnement.