2min

Tags in dit artikel

, , , ,

T-mobile, Google en de fabrikant HTC gaan de vele klachten over de slechte 3G-connectiviteit van de Nexus One onderzoeken.

T-Mobile en Google vragen op het serviceforum gebruikers informatie te geven over de problemen die ze tegen komen. Dit door de vele klachten die binnenkomen, zo waren er dinsdagmorgen om acht uur al acht pagina’s met reacties binnengekomen.

Veel klachten gaan over het slechte ontvangst van het 3G-netwerk. Zo zou hij vaak terugschakelen naar EDGE.
De 3G-klachten gaan zelfs over gebruikers die van de HTC klantenservice te horen hebben gekregen dat de Nexus One helemaal geen 3G ondersteunt. Verder zijn er ook een hoop klachten over mensen die vinden dat ze ook in aanmerking komen voor de prijs van 179 dollar. Deze prijs betalen nieuwe klanten van T-Mobile in Amerika, en dat bestaande klanten van T-mobile meer moeten betalen voor de telefoon. Ook wordt er veel geklaagd over bestellingen die na drie dagen nog niet bevestigd zijn.
Verder heeft HTC via een woordvoerder laten weten dat ze de kwestie druk aan het onderzoeken zijn. Het vermoeden is dat het niet aan de hardware ligt, maar dat de oorzaak eerder aan het netwerk van T-mobile ligt. Zo zou het signaal met een sim-kaart van een andere operator stukken beter zijn.

Tot slot stromen de reacties op het supportforum van Google binnen. Zo zijn er veel mensen die op zoek zijn naar hulp voor hun problemen met de Nexus One en zijn er veel klachten over hoe Google met de reacties omgaat.