Abonneer je gratis op Techzine!

Vanaf vandaag kunnen mensen bij PostNL terecht voor mobiel bellen. Het bedrijf biedt zowel simpakketten als combipakketten, met daarin een telefoon en een simkaart.

Dit meldt PostNL vandaag in een persbericht. PostNL Mobiel maakt gebruik van het netwerk van KPN en het is mogelijk om het eigen nummer te behouden. Klanten betalen per seconde en er wordt geen starttarief gerekend. Beltegoed is op te waarderen in meer dan 2.000 PostNL-postkantoren, gevestigd in winkels en supermarkten. Opwaarderen is daarnaast echter ook online mogelijk.

Arno van Bijnen, directeur Retail en Consumentenmarkt bij PostNL noemt het een logische aanvulling op het assortiment, omdat het bedrijf mensen met elkaar in contact brengt. PostNL richt zich op klanten die geen gedoe willen en ‘gewoon bereikbaar’ willen zijn voor kinderen en familie. "De beller voert korte gesprekken, koopt het liefst in de winkel en wil een standaard mobieltje of instap smartphone."