1 min

Atleten die mee zullen doen aan de Olympische Spelen worden door Samsung gevraagd om het logo van concurrenten af te plakken. Samsung is één van de grote sponsors van het evenement in Sotsji en duldt duidelijk geen sluikreclame voor de concurrentie. Zwitserse atleten suggereren dat de maatregel vooral gericht is tegen Apple.

Alle atleten die deelnemen aan de Olympische Spelen worden voorzien van een goodiebag. Daarin vindt men onder andere een Galaxy Note 3 (review) van Samsung in terug. Een leuke bijkomstigheid natuurlijk: In Techzine’s Koopadvies vinden we de smartphone momenteel bijvoorbeeld op de eerste positie bij de phablets.

Samsung stelt voorwaarden

Om de phablet te mogen houden moeten de atleten echter wel aan een voorwaarde voldoen: Indien ze hun huidige smartphone wensen te gebruiken tijdens de openingsceremonie en deze is van een andere fabrikant, dan moet het logo afgeplakt worden.

Een dergelijke voorwaarde kon natuurlijk nooit lang achter gesloten deuren blijven en lekte via sociale media dus ook snel uit. Dat gebeurde via het Zwitserse team, wat veronderstelt dat het verbod voornamelijk bedoeld is om grote concurrent Apple vooral niet per ongeluk in het zonnetje te zetten. Het vrijwillige verbod geldt echter voor alle merken anders dan Samsung.