Accuduur & prestaties

Accuduur


Voor het meten van de accuduur van smartphones hanteren we een test waarbij de toestellen urenlang een HD-video vanaf YouTube laten streamen. Hierbij stellen we de schermverlichting en het geluid op een vast niveau in, zodat de resultaten van de toestellen onderling goed te vergelijken zijn.

Benchmark: 1 uur video streamen (verbruikte accucapaciteit)


De Lumia 550 weet in deze test niet veel indruk te maken. De prestatie is niet echt slecht te noemen, maar ook zeker niet goed. Met een verbruik van een dikke 12 procent per uur kom je uit op een accuduur van een dikke acht uur in deze test. Zoals in het bovenstaande staafdiagram te zien is, doen veel toestellen het beter.

Systeemprestaties


Voor de systeemprestaties moeten we bij Windows-smartphones gebruikmaken van AnTuTu Benchmark. Doorgaans gebruiken we PCMark van Futuremark, maar deze app is voor Windows helaas niet beschikbaar.

In AnTuTu worden verschillende systeemonderdelen aan de kaak gesteld, zoals de processor, het werkgeheugen en het opslagmedium. De Lumia 550 komt helaas niet zo best uit de test en eindigt bijvoorbeeld een stukje onder de Lumia 530, een voorganger van al meer dan twee jaar oud.

Benchmark: Windows Phone: AnTuTu Benchmark – Total


Grafische prestaties


Ook de grafische prestaties zijn niet om over naar huis te schrijven. De Lumia 550 behaalt in de onscreen-test van GFXBench een beeldsnelheid van 5,3 FPS en dat is gewoon niet voldoende om lekker spelletjes mee te kunnen spelen.

Benchmark: GFXBench 2.7 T-REX (C24Z16 onscreen)