, ,

Het spel

Het verhaal begint met een kort filmpje waarin te zien is dat een luchtschip aangevallen wordt door Dr. Doom. Je krijgt meteen de controle over vier helden (Spiderman, Thor, Wolverine en Captain America) waarmee je de aanvallende boeven aan moet pakken. Gaandeweg krijg je steeds meer experience en spullen om je helden te laten aandoen en mogelijkerwijs ook versterken. Je kan ook punten verdienen door experience op te doen door het verslaan van boeven. Door deze XP zal je in level stijgen, waar je weer punten voor krijgt die je kan gebruiken om je held op speciale fronten te versterken.

Dit heeft ook een keerzijde, het verdelen van de punten gaat veel tijd kosten. Je kan het ook automatisch laten doen door de console zelf, het is maar wat je zelf belangrijker vindt. Sommige abilities van je helden kan je ook kopen. Hierdoor worden ze sterker. Het geld hiervoor verdien je door boeven te verslaan. Deze abilities zijn wel zeer prijzig, dus verstandig omgaan met je geld is belangrijk. Deze mogelijkheid kan je niet automatisch laten doen, dus je zult alsnog moeten opletten wat jij belangrijk vindt.

Verder verloop

Na de schurken in het eerste deel te hebben verslagen, kan je je team indelen zoals jij het wilt. Ik heb meteen Wolverine en Captain America geruild tegen Human Torch en Deadpool om mijn missie tegen het kwaad te kunnen vervolgen. Natuurlijk klinkt dit makkelijker dan gedaan, want onderweg kom je ook allemaal eindbazen tegen. Deze verslaan is niet iets dat je zomaar even doet. Je moet je helden goed laten samenwerken om het stuk tot een goed einde te brengen. Doe je dit niet, dan kan je opnieuw beginnen, omdat je helden één voor één het loodje leggen.

Dit lijkt natuurlijk heel simpel, maar de werkelijkheid is anders. Voordat je door een level heen bent, ben je wel even bezig en ben je constant aan het vechten. Je wordt belaagd door hordes vijanden die je allemaal moet vernietigen om verder te komen. Die worden steeds sterker en slimmer, waardoor het dus lastiger wordt ze te verslaan. Jij wordt echter ook sterker door XP te verdienen door het verslaan van je vijanden. Zoals bij een RPG ga je dus ook in levels omhoog. Hoe hoger je in level bent, hoe sterker en hoe meer krachten je hebt. Betekent overigens niet dat je je vijanden zomaar even verslaat, deze worden ook steeds krachtiger.

Natuurlijk wil je je spel ook op kunnen slaan, zodat je niet steeds opnieuw hoeft te beginnen. Dit kan, maar alleen op bepaalde punten in een level. Dit is toch wel vervelend, aangezien je steeds naar zo’n punt moet om te kunnen opslaan. Moet je dus snel weg, dan zal je of je console uit moeten zetten en volgende keer opnieuw beginnen of hem aan laten staan.