2min

Tags in dit artikel

, , , , ,

Conclusie

Titanfall is een uitstekende multiplayergame. Je zit continu vol in de actie en zult naarmate je speelt duidelijk beter worden. Dan bedoel ik niet dat je beter gaat mikken, maar je zult de maps beter onder controle krijgen. Als je goed gebruikmaakt van de omgeving, vlieg je zo door heel de map en weet je de voordelen hiervan uit te buiten.

De balans tussen de verschillende Titans en Titans ten opzichte van spelers te voet is perfect. Je hoeft totaal niet kansloos te zijn. Als je snel weet te ontsnappen aan het grove geschut, zijn er altijd verschillende manieren om een Titan aan te vallen. Of dat nu met een raketwerper is, of door de Titan van boven te bespringen en vol te pompen met kogels. Het is aan jou.

Grafisch lijkt het in eerste instantie misschien iets tegen te vallen, maar in beweging ziet het er allemaal zeer degelijk uit. Vooral de grootse skyboxen zien er indrukwekkend uit. Maar toch kan het spel de enorme verwachtingen niet waarmaken, wat mij betreft. Hiervoor ontbreken te veel mogelijkheden die we tegenwoordig van volwaardige games met idem prijs mogen verwachten.

Zo is er helemaal geen offline spelmodus en qua multiplayer-opties gaat het ook allemaal niet al te diep. Titanfall is pure, intense multiplayer-actie. Niet meer, niet minder. Hierdoor is het makkelijk om de game op te pakken, maar zal ik het niet langer dan een uurtje of twee per dag spelen. Over de tijd zal de game uitgebreid worden met DLC, maar ook hier kan een probleem ontstaan zodra veel spelers deze content niet aanschaffen. Met veertien maps en vijf spelmodi kunnen we voorlopig in ieder geval wel vooruit.

Ondanks dat de marketingmensen ons willen overtuigen van de kracht van de cloud, zie ik dat nog niet helemaal terug. Natuurlijk zijn dedicated servers een voordeel, maar er is verder geen mogelijkheid om zelf servers op te zetten. Ook de AI van de minions die cloudbased wordt berekend is niet zo geavanceerd dat dit een grote impact heeft op de kracht die van onze pc’s of consoles wordt gevraagd. Respawn verdient echter wel credits voor de strakke 60 fps gedurende de matches, wat zeker wel van pas komt tijdens de intense, snelle actie die Titanfall te bieden heeft.
8.1
  • Intense actie;
  • Goede balans;
  • Parkoers elementen;
  • Weinig customization;
  • Potentie qua universum onbenut;
  • Compleet missen van offline opties;