, , , ,

Introductie

Acer staat bij ons bekend als een merk dat zich doorgaans richt op het bieden van producten met een lage prijs. Daarbij is het Taiwanese bedrijf echter niet te beroerd om ook eens wat nieuws te proberen. Zo is de Liquid E2 voorzien van een stereospeaker, wat voor smartphones nog steeds niet al te gebruikelijk is. De Liquid S2 is een goedkope high-end phablet die ook in staat is om slowmotionvideo’s vast te leggen. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen van interessante uitstapjes.

Dit verhaal gaat ook op voor de Liquid E3. Deze smartphone is op de voorzijde uitgerust met een camera die ook kan terugvallen op een flitser, mocht de scene niet voldoende verlicht zijn. Dat zal voor de fervente maker van selfies een uitkomst zijn, omdat selfies in het donker meer dan eens op een mislukking uitdraaien. Dat zal met de Liquid E3 toch minder snel het geval zijn. Om snel de camera op te kunnen starten heeft Acer op de achterkant een knop geplaatst, als je die ingedrukt houdt zal de Camera-app ingeladen worden.

De vraag is natuurlijk hoe Acer zich weet te houden tegenover de concurrentie op dit prijspeil. Er valt ten slotte weinig winst te behalen en de rivaliteit is moordend en breed aanwezig. In de onderstaande tabel vind je een greep uit de concurrentie, maar er zijn veel meer alternatieven die je kunt terugvinden in de prijsvergelijker. De meest voorname concurrent is natuurlijk de niets ontziende Moto G van Motorola, welke een paar tientjes goedkoper is.

Model Prijs
HTC Desire 300 160 euro
Motorola Moto G (review) 165 euro