2min

Tags in dit artikel

, , , ,

De Battlefield fans en die hard modders onder ons zullen het al weten, maar Electronic Arts en DICE hebben afgelopen week de langverwachte Battlefield 2 editor uitgebracht.

De editor maakt het mogelijk om middels diverse tools de game te veranderen. In een aankondiging meldde EA:
"EA en DICE zijn blij te kunnen aankondigen dat we, na twee weken van een gesloten Beta testfase, eindelijk onze eerste publieke versie van de Battlefield 2 editor uit te kunnen brengen. De laatste dagen hebben jullie mogelijk het geweldige werk kunnen zien dat de Beta testers hebben gemaakt met de tools en nu geven we iedereen de mogelijkheid om te delen in het plezier.
Gebruikers moeten er wel rekening mee houden dat wij deze release beschouwen als "Beta" software, dus er zullen nog wat scherpe kantjes aan de software zitten, maar de meeste problemen zijn inmiddels verholpen. Alhoewel het spel met de Beta in hoofdlijnen te editten is, wordt er momenteel nog gewerkt aan aanvullingen voor de editor voor de meer complexe gebieden van het spel. Een voorbeeld van zo’n aanvulling is een editor voor het single player gedeelte van het spel", aldus het bericht.

De editor en de bijbehorende tutorials zijn via onderstaande links te downloaden:
Editor (49,3MB)
Editor tutorials (23,3MB)

Voor de doorgewinterde modders die lightmaps willen creëren voor de retail versie van Battlefield 2 objecten hebben EA en DICE een aanvullend bestand ter beschikking gesteld. Het bestand is niet vereist, zonder het bestand projecteren de geplaatste objecten ook gewoon schaduwen in het terrein. Het zip bestand is voorzien van een ReadMe bestand waarin nadere instructies omschreven zijn.

Het bestand is via onderstaande link te downloaden:
Mod lightmap samples (710MB)