Ziggo voert opnieuw prijsverhogingen door voor veel abonnementen

Ziggo heeft vandaag opnieuw prijsverhogingen aangekondigd voor een groot aantal abonnementen. De verhoging is in veel gevallen één of twee euro per maand en treft ditmaal de voormalige UPC-klanten. De prijzen van de nieuwe Start-, Complete- en Max-pakketten blijft overigens gelijk. Voormalige Ziggo-klanten hebben al eerder prijsverhogingen voor hun kiezen gehad.

De prijzen die Ziggo vandaag presenteert worden per 1 juli actief en hebben betrekking op de Alles-in-1 abonnementen van voormalige UPC-klanten. Daarnaast verandert Ziggo de beltarieven van mensen met een vaste telefoonverbinding. Op dit moment betalen klanten 9 cent per minuut en straks wordt dat 10 cent per minuut, ongeacht of je naar een vast- of een mobiel nummer belt. De tarieven voor bellen naar het buitenland veranderen ook in sommige gevallen maar dit is afhankelijk van het land waar naartoe wordt gebeld.

In februari en april gingen ook al veel tarieven op de schop bij Ziggo, toen werden de prijzen van sommige televisiezenders anders, maar heeft Ziggo ook het gat tussen voormalige UPC en Ziggo klanten proberen kleiner te maken. Ziggo stelt zelf dat de prijsverhogingen nodig zijn om de gestegen kosten te dekken en dat Ziggo blijft investeren in het verbeteren van zijn diensten.

Klanten bij wie de prijzen worden aangepast hebben tot 1 juli de mogelijkheid om op te zeggen.