1 min

Na de overname van Instagram heeft Facebook een week later opnieuw een overname bekend gemaakt. Gedurende het weekend werd duidelijk dat Facebook het relatief onbekende Tagtile overgenomen heeft. Tagtile maakt het mogelijk voor ondernemers om aanbiedingen en aanverwante informatie te distribueren naar klanten.

Vorige week werd bekendgemaakt dat Facebook de foto-applicatie Instagram voor 1 miljard dollar over heeft genomen. Nauwelijks een week later weet Facebook te melden dat zij opnieuw een bedrijf over heeft genomen. Dit keer stapt het bedrijf achter Tagtile in zee met Facebook en treden alle medewerkers in dienst voor de social media-site. Facebook zal namelijk het bedrijf en alle gemoeide facetten overnemen. Wat voor bedrag er met de overname gemoeid is, maakte Facebook niet bekend.

Ondernemers kunnen via de applicatie Tagtile hun klanten voorzien van informatie, aanbiedingen en ander nieuws. Ook kan er middels het gebruik van de applicatie gespaard worden voor bijvoorbeeld kortingsacties. Volgens verschillende media zal Facebook het nodige willen veranderen binnen de deuren van het bedrijf. Voorheen richtte de applicatie zich voornamelijk op lokale winkels en bedrijven. Mogelijk komt ook hier in de toekomst verandering in.