T-Mobile heeft eind vorige week bekend gemaakt dat sinds de lancering van de iPhone 3G op 11 juli al ruim 35 duizend exemplaren over de toonbank gingen. Een groot succes zo geeft het telecombedrijf aan.

De vraag naar het toestel overtrof volgens woordvoerdster Priscilla Tomasoa alle verwachtingen. Aan het eind van de lanceringsdag waren dan ook alle exemplaren al vergeven. Dit had echter grotendeels te maken met de kleine aantallen toestellen die verkooppunten geleverd kregen.

Volgens Tomosoa blijken echter de levertijden voor klanten fors lager uit te vallen in vergelijking met de zes weken levertijd waar T-Mobile aanvankelijk rekening mee had gehouden. Op dit moment moeten klanten uiterlijk drie weken op hun iPhone wachten.

Ook geeft de woordvoerdster aan dat de zwarte modellen van de iPhone 3G met respectievelijk 8 en 16 gigabyte opslagruimte het meest populair zijn. Wie op dit moment direct een iPhone mee naar huis wil nemen kan volgens Tomosoa het beste kiezen voor de witte variant, die er alleen met 16 gigabyte opslagruimte is. Voor de zwarte modellen hanteren de verkooppunten wachtlijsten.

Naast 35 duizend verkochte iPhone 3G’s zag T-Mobile in het tweede kwartaal ook zijn klantenbestand toenemen tot 5,3 miljoen klanten. Het is niet duidelijk welk deel daarvan iPhone-abonnees zijn omdat de introductie van het toestel in het lopende derde kwartaal plaatsvond.

Voor bestaande en nieuwe iPhone-klanten heeft T-Mobile op 6 augustus een speciaal iPhone-weblog in het leven geroepen. De beheerders van het weblog geven aan in te willen spelen op vragen en onduidelijkheden over het toestel in combinatie met een T-Mobile-abonnement. Hiermee voorziet men de klant met de juiste actuele informatie, aldus beheerder ruud.