McDonald’s heeft zevenduizend touchscreens besteld die de kassières moeten gaan vervangen in Europa. Dit terwijl de voedselgigant in de Verenigde Staten pas nog 64.000 mensen aan heeft genomen.

Dit meldt McDonald’s Europe President Easterbrook in de Financial Times. De touchscreens moeten de aankoop van fastfood met drie tot vier seconden versnellen. Op dit moment serveert McDonald’s in Europa fastfood aan zo’n twee miljoen mensen per dag. Het bedrijf hoopt met de nieuwe technieken nog meer klanten aan te kunnen treken. Naast de verminderde tijd hoopt McDonald’s ook een beter zicht te krijgen op de eetgewoontes van zijn klanten.

Het plaatsen van touchscreens is overigens niets nieuws. In enkele restaurants van McDonald’s in Australië gebeurt het al. Daar worden al een paar jaar touchscreenkiosks gebruikt om eten te bestellen, maar de restaurantmanagers zijn niet van plan om alle kassa’s de deur uit te doen en alleen deze touchscreens te gebruiken.

Klanten van McDonald’s kunnen de touchscreens gebruiken om eten en drinken te bestellen, reserveringen te maken, met mensen aan andere tafels te spreken en hun rekening betalen.