2min

De Consumentenbond vindt de vergoeding die Vodafone haar klanten biedt na de storing van afgelopen week onvoldoende. Volgens de Consumentenbond wordt het tijd dat er een wettelijke regeling komt voor vergoedingen bij storingen, op die manier weet de consument ook waar die recht op heeft.

De consument is dan niet langer afhankelijk van een gebaar van Vodafone zoals nu het geval is. De provider hoopt met de huidige regeling verdere kosten of schadevergoedingen te voorkomen. Na de storing van vorige week biedt Vodafone alle klanten een vergoeding in de vorm van vier dagen gratis bellen en sms’en.

Klanten van Vodafone zullen van 2 tot 5 mei gratis mogen bellen en sms’en. Het gaat hierbij om zowel prepaid-klanten als abonnees. Wanneer de provider echter van mening is dat er misbruik wordt gemaakt van de regeling dan behoudt de provider het recht om een stop op het gratis bellen voor een bepaald nummer zetten en de gemaakte kosten alsnog in rekening te brengen.

Op verschillende websites en ook op Techzine uitte gebruikers al hun klachten over de compensatie van Vodafone. Veel mensen maken gebruik van een belbundel en kiezen daarbij vaak ook een te grote belbundel zodat ze niet achteraf moeten bijbetalen, dit omdat providers extra hoge tarieven vragen voor het bellen buiten de bundel. Deze mensen hebben dus niets aan de compensatie van Vodafone. Ook zij geven de voorkeur aan een eenmalige korting op hun maandbedrag in plaats van deze ‘nepcompensatie’.