Audiovisuele beleving
Audiovisuele beleving
Net als in mijn vorige review van Dante’s Inferno leg ik weer de nadruk op het verschil tussen graphics en grafische beleving. Graphics zijn natuurlijk een onderdeel van de grafische beleving, maar de sfeer en opbouw van omgevingen hebben ook een grote invloed. Verder zal ik in het kort nog een stukje typen met betrekking tot geluidseffecten.
Grafische beleving
De omgevingen in de campagne zijn niet slecht. Er is genoeg variatie, binnen, buiten, krappe tunnels en open landschappen, het is allemaal aanwezig. De graphics zijn wat minder, hoewel het geen storende factor is. Qua variatie geldt voor de multiplayer-omgevingen hetzelfde als de singleplayer. Er zijn wat mooie animaties, bijvoorbeeld de finishing move van de Alien en de Predator, maar ook zodra je shift gebruikt om sneller te lopen met de Alien krijg je een mooi ‘blur’-effect.

Muziek & Geluidseffecten
Ik ben zelf niet heel bekend met de films en dergelijke, maar er is mij verteld dat de geluidseffecten van onder andere de piepende radar en de geweren bijna identiek zijn aan die van de films. Dit draagt vooral bij aan de game als je fan bent van de films. Verder moet gezegd worden dat de stemmen netjes verzorgd zijn. Waar andere de piepende radar misschien als irritant beschouwen vind ik dit persoonlijk een goede toevoeging. Vooral in de eerste uurtjes gaf dit bij mij een extra dimensie aan het spel.