, ,

Conclusie

Uiteindelijk kunnen we gewoon concluderen dat Gears of War: Judgment een opvullertje is tot de volgende generatie consoles. Niet dat hier iets mis mee is en het betekent ook absoluut niet dat we hier te maken hebben met een slechte game, maar op elk gebied mist het wat inhoud. Het huidige aanbod is met bijvoorbeeld standaard slechts vier maps voor Team Deathmatch gewoon niet voldoende. Dit zal in de nabije toekomst uitgebreid worden met nieuwe maps en modi, waarbij voor het grootste deel betaald moet worden. Daarnaast ben ik bang dat veel spelers snel zullen afhaken zodra ze meermaals het slachtoffer worden van de two-piece combo, of er moet snel ingegrepen worden met een patch.

De singleplayer is al met al vrij aardig, maar het is af en toe wat te veel van hetzelfde en wordt geen moment episch. Opnieuw vechten we tegen vrijwel alleen maar bekende tegenstanders die we al duizenden keren overhoop hebben geschoten in de voorgaande delen en krijgt een beetje het been there, done that-gevoel. De manier van vertellen is daarentegen wel leuk aangepakt en ook de combinatie van het scoresysteem met de Declassified Missions zorgt ervoor dat je hier wel eens naar terug zult grijpen als je alles 100 procent wilt voltooien.

Ondanks dat Cliff Bleszinski, het creatieve brein achter de serie, ondertussen is vertrokken bij Epic Games, ben ik nog niet Gears-moe. Microsoft zal dan wel samen met Epic opnieuw aan de bak moeten om de serie met frisse gameplay klaar te maken voor een waardig vervolg op de next-gen console. Een vervolg dat er geheid aan zit te komen.
7.8
  • Declassified Missions;
  • Scoresysteem laat je terugkomen;