2min

Wanneer klanten en relaties je bedrijf bellen, wil je dat ze zo snel mogelijk geholpen worden. Dat zorgt namelijk voor een goede klanttevredenheid. Je collega’s zetten zich dagelijks in om alle calls zo goed mogelijk te beantwoorden. Soms kan je door de achterliggende techniek te verbeteren, de telefonie veel eenvoudiger en efficiënter maken. Bijvoorbeeld door je telefooncentrale te integreren in Microsoft Teams.

Het woord telefooncentrale roept wellicht beelden op van een stoffige, logge PBX. Er is echter veel meer mogelijk, ook in de telefoniemarkt is veel innovatie. Meer dan ooit is de flexibiliteit van een telefooncentrale essentieel. Je wilt iemand die naar je bedrijf belt zo snel mogelijk helpen. Met moderne technologie kan een medewerker op elk gewenst moment en overal waar hij is een oproep beantwoorden. Op kantoor, thuis of zelfs onderweg.

Voordelen van flexibele telefooncentrale

De flexibele telefooncentrale in de cloud is uitstekend te combineren met Microsoft Teams. Met zo’n flexibele telefooncentrale zijn klanten en relaties ook snel aan de juiste medewerker te koppelen. Niet langer in de wacht hangen om doorverbonden te worden. Het belangrijkste voordeel is misschien nog wel dat telefonie in Teams zit geïntegreerd, een applicatie die je mogelijk al gebruikt in je organisatie. Werknemers krijgen er dus geen extra applicatie bij en overal waar ze Teams gebruiken, kunnen ze ook telefonie gebruiken.

Om ervoor te zorgen dat iedereen op elk moment en waar dan ook verbonden is, is het wel verstandig de telefooncentrale naar de cloud te verplaatsen. Dit is eenvoudig te regelen en zeer betaalbaar. Zo weet je ook zeker dat je werknemers overal gebruik kunnen maken van telefonie. Daarnaast scheelt het ook in het prijzige onderhoud van een fysieke telefooncentrale.

Cloudtelefooncentrales zijn enorm schaalbaar, en dit kan op elk moment. Bijvoorbeeld om piekmomenten rondom de feestdagen op te vangen. Als organisatie betaal je ook alleen voor hetgeen je gebruikt.

Werkt het ook voor jouw bedrijf?

Ongeacht de omvang van je bedrijf biedt dit een stukje efficiëntie. Ben je benieuwd wat een flexibele telefooncentrale is? Hoe het werkt met Microsoft Teams? En of het ook voor jouw bedrijf werkt? Via onderstaand formulier bieden we een overzicht met meer informatie en 15 tools om telefonie in je bedrijf te optimaliseren.