Salesforce brengt meer Einstein-tools naar Financial Services Cloud

Salesforce heeft aangekondigd de volledige kracht van Einstein Analytics naar zijn Financial Services Cloud te brengen. Dat meldt ZDNet. Met de nieuwe tools moeten gebruikers voorspellende analytics kunnen gebruiken om strategischer te zijn over hoe ze bijvoorbeeld klantrelaties nastreven.

De Financial Services Cloud werd in 2016 uitgerold als een manier om onderdeel te worden van de financiële diensten en tech-markt, waarmee industrie-specifieke updates en innovatie van de platformen van Salesforce naar banken, verzekeraars en fintech-bedrijven gebracht worden.

Bedrijven in de financiële diensten werken veelal met legacy-systemen en een complex web aan integratiepunten. Daarnaast hebben dit soort bedrijven vaak moeite om klantdata van diverse systemen bij elkaar te brengen en te correleren, om gepersonaliseerde diensten op schaal te leveren.

Salesforce probeert door meer Einstein AI toe te voegen vermogensbeheerders en retail-bankiers te helpen om voorspellende analyses te gebruiken voor zaken als churnrate, om strategischer te zijn over hoe deze mensen hun bedrijfsboek beheren en klantrelaties nastreven.

AI-inzichten

Met nieuwe kunstmatige intelligentie (AI) inzichten, voorspellende begeleiding en aanbevolen acties, kunnen financiële adviseurs updates krijgen over welke klanten het meest waarschijnlijk zijn om hun assets of churn te verhogen. Relatiemanagers krijgen een dashboard dat verwijzers en de verschillende accounts en rollen van een klant toont.

Via verbindingen naar externe databronnen kunnen gebruikers ook een eigen analytics-app bouwen voor verschillende zakelijke problemen, en om gepersonaliseerd advies en diensten te leveren.

Salesforce stelt dat het alle data in een beveiligd en compliant platform host. Alle beveiligings-, privacy- auditing- en rapportage-tools zijn bovendien op zo’n manier geconfigureerd dat ze voldoen aan de compliance-eisen.

Low code

Salesforce breidde zijn Einstein Platform Services dit jaar ook uit met nieuwe low code-diensten. Daarmee kunnen administrators of ontwikkelaars door AI aangestuurde tools maken voor vertalingen en optical character recognition.

Die nieuwe tools zijn onderdeel van de strategie van Salesforce om een reeks ontwikkelaarsdiensten aan te beiden, evenals low code-tools. Dankzij low code-tools is het namelijk niet langer nodig om nieuw talent aan te nemen om enterprise-apps te ontwikkelen.