2min

Tags in dit artikel

Konica Minolta komt met het nieuwe Genius-platform, dat het mogelijk maakt om geoptimaliseerde bedrijfsprocessen zoals document-, print- en apparatuurbeheer in één toepassing samen te voegen. Het platform bestaat uit de producten GeniusMFP (managed print services) en GeniusBPM (Business Process Management).

GeniusMFP is een oplossingspakket voor authenticatie, Follow-Me-Printing, scanrouting en accountig. Het bestaat uit acht flexibel te combineren modules. Daarbij is de oplossing willekeurig aan te passen en wordt er voldaan aan de eisen die aan het afdrukbeheer en de systeembewaking gesteld worden. Gebruikers van de afdruksystemen kunnen onafhankelijk van de fabrikant een uniforme user interface gebruiken. IT-beheerders werken in dit geval met één softwarepakket.

De op Java gebaseerde toepassing GeniusBPM kan willekeurige bedrijfsprocessen automatiseren. Tijdrovende met de hand uitgevoerde handelingen worden zo in efficiënte digitale workflows gecombineerd. Voorbeelden die Konica Minolta noemt zijn reiskosten, salarisafrekeningen en facturatie.

Het platform Genius moet door de functionaliteiten geschikt zijn voor kleine, middelgrote en grote IT-infrastructuren. De oplossing kent een aanpasbare bedieningsinterface, georiënteerd op het ontwerp van gangbare smartphones en tablets. De menustructuur op de MFP is in meerdere talen beschikbaar.

Focus op eenvoud

Konica Minolta komt met Genius omdat organisaties in toenemende mate aangewezen zijn op geautomatiseerde bedrijfsprocessen. Het bedrijf noemt deze cruciaal voor het voortbestaan van ondernemingen. Beide toepassingen bieden daarbij automatiseringsoplossingen die zowel interne arbeids- als afdrukprocessen integraal optimaliseert. Voor gebruikers en IT-beheerders zullen dagelijkse kantoorwerkzaamheden zo eenvoudiger worden, terwijl kosten voor de IT-infrastructuur dalen.

Het bedrijf wil IT-beheer steeds eenvoudiger maken, zo bleek tijdens ons bezoek aan Konica Minolta. Toen werd een geheel nieuw type product gepresenteerd, dat naast het simpeler beheer ook een hoop werk uit handen moet nemen. Met de Workplace Hub komt het bedrijf naar eigen zeggen met een nieuwe benadering van het IT-beheer op kantoren en de manier waarop we samenwerken en gebruikmaken van externe diensten als Office 365 en Adobe Creative Cloud. Ook het beheer van beveiligingssoftware en access points is niet vergeten.