2min

Een telefoonrekening die hoger uitvalt dan we aanvankelijk gedacht hadden; dat is ons vast en zeker allemaal wel eens overkomen. Een Amerikaanse vrouw kreeg de schrik van haar leven toen de telefoonrekening bij haar op de deurmat viel. Zij was haar provider 201.000 dollar verschuldigd.

Nog opmerkelijker is echter dat er geen fout was gemaakt bij het opstellen van de factuur, het bedrag was correct. De vrouw had twee telefoonabonnementen afgesloten voor haar broers omdat ze beide doof zijn. Zij communiceren met elkaar door sms’jes te versturen en ook kijken ze graag naar video’s op Youtube. De vrouw legt maandelijks 175 dollar opzij om de abonnementen te kunnen bekostigen.

Beide broers gingen echter recent twee weken naar Canada. De vrouw was echter vergeten om contact op te nemen met de provider om over te schakelen naar een internationaal abonnement of om de broers te verzoeken hun smartphone gedrag te beperken. Toen de broers weer terug waren ontving de vrouw een telefoonrekening van 201.000 dollar in de bus. Beide broers hadden in twee weken tijd meer dan 2000 sms’jes verstuurd en ook hadden ze een zeer grote hoeveelheid aan data verbruikt om video’s te bekijken. Alles bij elkaar opgeteld kwamen de totale kosten uit op meer dan twee ton.

De vrouw besloot onmiddellijk contact op te nemen met de pers. T-Mobile USA benadrukte dat er geen fouten zijn gemaakt in het samenstellen van de factuur, maar de telecomprovider was wel zo coulant om de telefoonrekening te verlagen naar 2500 dollar. Deze zal de vrouw dus wel moeten betalen, T-Mobile geeft haar zes maanden de tijd om deze te voldoen.