Prestaties (games)
Voor het grafische rekenwerk heeft Motorola’s Moto X een Adreno 320-GPU. Die GPU is geïntegreerd in de Snapdragon S4 Pro-chipset en deze tikt op 400 MHz.In de onscreen-test van GFXBench kan de Moto X goed meekomen met de concurrenten. Dit heeft zonder twijfel te maken met de relatief lage schermresolutie, waar ook de iPhone 5S van profiteert. Feit blijft wel dat ik van mening ben dat een hogere resolutie geen toegevoegde waarde zou hebben gehad bij de Moto X en dat de gebruiker daar in dit geval ook van profiteert met een vloeiende ervaring tijdens het gamen.
Benchmark: GFXBench 2.7 T-REX (C24Z16 onscreen)
- 60 FPSSony Xperia XZ
- 59.8 FPSApple iPhone SE
- 59.7 FPSApple iPhone 7 & iPhone 7 Plus
- 44 FPSLG G5
- 41 FPSHTC 10
- 34 FPSSony Xperia X
- 33 FPSHuawei P9
- 28 FPSHonor 8
- 8.4 FPSSamsung Galaxy A3 (2016)
- 5.69 FPSMicrosoft Lumia 650
- 5.3 FPSMicrosoft Lumia 550
- 4.8 FPSSamsung Galaxy A5 (2016)
Om de GPU toch ook qua kracht te vergelijken met de concurrenten is hieronder ook het resultaat in 3DMark Unlimited te zien. De Moto X wordt in die test gedwongen om alsnog op Full HD-resolutie te renderen en valt dan ver terug. Daarmee is het voordeel van de lagere schermresolutie bewezen.
Benchmark: Crossplatform: 3DMark – Ice Storm Unlimited
- 35738 Apple iPhone 7 & iPhone 7 Plus
- 29538 Apple iPhone SE
- 29339 Sony Xperia XZ
- 29065 Samsung Galaxy S7 (Edge)
- 29045 LG G5
- 22687 HTC 10
- 19823 Honor 8
- 19684 Huawei P9
- 19664 Google Nexus 5X
- 17368 Sony Xperia X
- 13954 Lenovo P2
- 8082 Samsung Galaxy A5 (2016)
- 7264 Samsung Galaxy A3 (2016)
- 6598 Ulefone Gemini
Grafisch gezien kan de Moto X dus wel mee met zijn concurrenten en dat is te danken aan het lager aantal pixels in de display.