2min

Tags in dit artikel

, , , ,

Inleiding

Toen ik voor het eerst van de game Brothers in Arms (BiA) hoorde, om heel eerlijk te zijn een maand geleden pas, was ik meteen al verkocht. Dit beloofde toch wel even iets beter te worden dan de gemiddelde WOII First Person Shooter. Degenen die nog niet bekend zijn met de game: BiA is een ‘schietspel’ dat zich in de Tweede Wereldoorlog afspeelt.
Je verplaatst je als speler in de huid van sergeant Matt Baker, leider van een squad van de 101st Airborn Division vlak voor de landingen in Normandië op D-Day. De troepen van zowel de 101st als de 82nd Airborn Division werden enkele uren voor de hoofdmacht uit gestuurd, om de weg al min of meer schoon te vegen. Zo ook Matt Baker en zijn squad.



Het aparte van BiA is dat je in dit spel echt te maken krijgt met tactieken. Je hebt namelijk de controle over je eigen squad. Die dien je orders te geven, variërend van het simpel verplaatsen naar een andere positie tot het beschieten van vijandelijke troepen. Dit is een zeer interessant concept, nog niet eerder uitgevoerd op de manier zoals in BiA.

Jullie kunnen je vast voorstellen dat ik onmiddellijk enthousiast werd toen mij werd gevraagd deze game te reviewen voor Tweakzone. Nog leuker werd het toen op vrijdag 18 maart opeens een pakje op de deurmat plofte. Afzender Dolphin Internet Services, toen wist ik uiteraard al genoeg. Ik heb het pakje snel opengescheurd en ben meteen naar de dichtstbijzijnde pc gerend. DVD-tje in de speler en snel installeren, want ik wilde spelen natuurlijk. Niks opvallends op dat vlak, behalve dan dat er tijdens de installatie niet gevraagd werd om een cd-key. Alles ging goed, en vrij vlot dus voor ik het wist zat ik in de game.

Het (hoofd)menu van de game doet mij erg denken aan de bekende tv-serie Band of Brothers, het lijkt wel hetzelfde font als daar voor de titels van de afleveringen werd gebruikt, met hetzelfde rode lijntje eronder. Niet echt iets om mee te zitten hoor, maar dit viel me op het eerste gezicht op.