Merendeel consumenten ziet dat AI winkelervaring verbetert
Frontline copilots, spraakgestuurde wearables en vraagvoorspelling zijn enkele opties om retail aantrekkelijker te maken. 69 procent van de consumenten verwacht ook dat AI hun winkelervaring verbetert.
Dat blijkt uit onderzoek van Zebra Technologies. Ook decision makers zijn overtuigd: 85 procen... Lees meer
Nieuwe API van Bol geeft adverteerders meer flexibiliteit
Bol gaat in de zomer een nieuwe API voor adverteerders introduceren. Met API v11 kan men op een eenvoudigere en gerichtere manier reclamecampagnes opzetten.
Ten opzichte van API v10 zijn er behoorlijk wat wijzigingen. Zo komen de features voortaan overeen met de Bol-portal voor adverteerders. Ge... Lees meer
AI en optimalisatie in de toeleveringsketen zijn de grootste kansen voor retailers
SOTI beantwoordde de vraag: 'Wat verwachten consumenten van de digitale transformatie in retail?' Uit het onderzoek komen drie verwachtingen naar voren, die overigens niet in lijn liggen met de uitdagingen waar retailers momenteel tegenaan lopen.
Retailers die het komende jaar willen sleutelen ... Lees meer
commercetools Foundry maakt retail-deployment 30 procent sneller
commercetools heeft Foundry geïntroduceerd. Met de nieuwe oplossing kunnen B2C-retailers een stuk sneller hun producten online aanbieden. Het bedrijf borduurt voort op de expertise die men bij klanten als Woolworths, River Island en Bang & Olufsen heeft opgebouwd.
De nadruk bij de aankondig... Lees meer
Manhattan Associates en Shopify bouwen alomvattend platform voor e-commerce
Manhattan Associates en Shopify gaan samen een alomvattend e-commerceplatform bouwen. Hiermee hoopt men retailers in staat te stellen hun klanten de beste ervaringen te bieden in iedere stap van het winkelproces.
Het gezamenlijke e-commerceplatform moet retailers complete omnichannel winkelervar... Lees meer
FedEx gaat data-driven e-commerceplatform ‘fdx’ bouwen
De Amerikaanse pakketbezorger FedEx gaat het e-commerceplatform 'fdx' bouwen voor zijn diensten. Hiermee kunnen bedrijven hun volledige shopping-logistiek van A tot Z uitvoeren en afhandelen.
Met de komst van het platform wil FedEx het voor klanten mogelijk maken vanuit één enkele omgeving een... Lees meer
Salesforce ondersteunt retailers met Einstein 1 Platform-updates
De nieuwe Salesforce-tools helpen retailers door klantgedrag inzichtelijk te maken en content te creëren. De features maken gebruik van het Einstein 1 Platform, dat data van retailers en klanten koppelt aan LLM's.
Zo komt er een uitbreiding voor Einstein Copilot, genaamd Einstein Copilot for Sh... Lees meer
Hoe zet je data en AI optimaal in als retailer?
Alle retailers hebben data waarmee ze een concurrentievoordeel kunnen behalen. De truc is om de optimale waarde uit deze data te halen. Dit kan tegenwoordig uitstekend met behulp van AI. Een pragmatische aanpak is hierbij cruciaal.
De retailmarkt heeft een roerige periode achter de rug. Corona h... Lees meer
E-commerce app Node biedt hoge privacy en security
De nieuwe e-commerce app Node moet online shopping voor zowel verkopers als consumenten makkelijker maken en ook veiliger. Dit geheel zonder accounts en/of het opslaan van persoonlijke data.
Volgens ontwikkelaar I Own My Data (IOMD) is Node de eerste e-commerce app die een balans geeft tussen ma... Lees meer
Freshworks blijft flexibel en toegankelijk, ook met AI
Techzine was afgelopen maand op bezoek bij Refreshed '23 in Den Bosch, waarbij klanten van Freshworks op de hoogte werden gebracht van de laatste ontwikkelingen rond het Freshworks Neo-platform. Ook woonden we een roundtable bij waarbij vertegenwoordigers van bedrijven in verschillende sectoren hun... Lees meer
Salesforce biedt commerce-assistent die altijd presteert
Salesforce heeft tijdens zijn Connections-event in Chicago Marketing GPT en Commerce GPT gepresenteerd, twee nieuwe oplossingen gebaseerd op generatieve AI. Hiermee geeft Salesforce meer invulling aan zijn GPT-initiatieven die het eerder dit jaar al toonde. Vandaag introduceert het de marketingassi... Lees meer
Shopify introduceert Commerce Components toolkit
Shopify heeft zijn cloudgebaseerde toolkit Commerce Components geïntroduceerd. Met de softwaretools kunnen vooral grotere bedrijven eenvoudiger en sneller online winkels opzetten, zo is de bedoeling.
Shopify biedt met de introductie van de toolkit al zijn bestaande oplossingen individueel aan. ... Lees meer