, , , ,

Gebruiksgemak

Gebruiksgemak van de HP Envy Curved 34 All-in-One pc is op alle vlakken prima. De bediening van de HP Envy Curved 34 All-in-One pc is redelijk intuïtief. De ronde uitsparing aan de rechterkant van de voet is een aanraakgevoelige volumeknop en het centrum is bedoeld voor het pauzeren van media bestanden. Heb je een Samsung smartphone die draadloos kan opladen, dan voorziet de Envy ook in een draadloos laadstation. Plaats de telefoon over de vier segmentjes aan de linke bovenzijde van de voet en de telefoon wordt met het grootste gemak opgeladen. En dat moeten we de fabrikant meegeven. Ze snappen bij HP heel goed hoe ze gemak in een kastje kunnen integreren. Ook bij deze HP Envy Curved 34 All-in-One pc heeft de fabrikant vertrouwd op haar huisleverancier B&O. De speakers bieden een prima geluidservaring bij normale computertoepassingen en tijdens het afspelen van, bijvoorbeeld, videomateriaal. Voor het afspelen van muziekbestanden vinden we de kwaliteit duidelijk minder. Geluidsweergave evenaart, ondanks het B&O regelpaneel, de kwaliteit van de meeste soundbars niet.

Webcam? Wegcam!

De – in onze ogen – meest interessante feature vinden we aan de bovenzijde van het scherm, namelijk de uitklapbare HP TrueVision HD IR-camera. Wanneer deze webcam nodig is voor een videoconference, dan klik je deze eenvoudig uit de behuizing en wanneer je geen behoefte hebt aan meespiedende oogjes (van binnen- of buitenlandse partijen), dan volstaat een eenvoudige duw op de webcam waarmee deze zich weer onzichtbaar in de behuizing laat drukken. Dit werkt in de praktijk beter dan ‘het zwarte plakkertje’ dat we – uit voorzorg – bij onze eigen werk pc’s over de webcam hebben geplakt. De ingebouwd webcam is niet van Full-HD kwaliteit. Resolutie is, ondanks het een HD camera betreft, relatief laag en dit maskeert de HP door het plaatje lekker smooth te filteren zodat artefacten worden geminimaliseerd. Het resultaat is een ‘aquarel’-achtig plaatje. Bij video opnames voldoet de webcam prima. Het beeld blijft ook bij snelle wisselingen lekker vloeiend. Ook bij omstandigheden met minder omgevingslicht presteert de camera nog perfect. Ja, het plaatje krijgt te maken met een lichte toename van ruis, maar het beeld blijft desondanks heel goed te volgen.

Microfoon

Geluidskwaliteit via de twee ingebouwde digitale microfoons is minder. In de achtergrond horen we duidelijk bijgeluiden en compressie effecten. Voor videoconference toepassingen prima, maar niet om zelf Youtube filmpjes mee te maken. Bij een in de behuizing weggedrukte camera mute het geluidssignaal van de ingebouwde microfoon bovendien niet. Jammer. Wij hadden het wel zo fijn gevonden dat er met een druk op de spreekwoordelijke knop geen beeld en geluid meer was geweest voor eventuele luistervinkjes op de lijn. Wanneer je bovendien een Blue Ray speler, een settopbox of een Playstation hebt, zijn deze eenvoudig via de HDMI ingang aan te sluiten. Hoeveel meer aan gemak blijft er nog te wensen over?